آمار و اخبار بورس

وبلاگ بودن دلیل بر کم اعتبار بودن نیست

آمار و اخبار بورس

وبلاگ بودن دلیل بر کم اعتبار بودن نیست

مرکز آمار اعلام کرد /جزئیات قیمت ۱۴۲ قلم مصالح ساختمانی


  


مرکز آمار امرکز آمارایران جزئیات بیشترین و کمترین قیمت ۱۴۲ قلم مصالح ساختمانی را اعلام کرد

 نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی نیمه دوم سال 92 از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

اطلاعات این آمارگیری شامل 142 قلم از انواع مصالح ساختمانی است که در 17 گروه تقسیم‌بندی می‌شود.

بر این اساس کمترین و بیشترین درصد تغییرات قیمت مصالح ساختمانی مورد آمارگیری در سطح شهرستان تهران در نیمه دوم 92 به تفکیک گروه‌های مختلف نشان می‌دهد در 3 گروه خاک، مصالح سنگی بتن و بنایی و سنگ‌های ریشه‌دار به جز یک قلم متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره قبل افزایش داشته است. در بین اقلام این گروه‌ها سنگ دو تیشه ریشه‌دار لاشتر با 29.4 درصد دارای بیشترین افزایش متوسط  قیمت است، ماسه شسته دانه‌بندی شده با 2.1-  تنها قلم دارای کاهش قیمت بوده است. در این 3 گروه متوسط تمام قیمت‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل افزایش داشته، در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به سنگ دو تیشه ریشه‌دار لاشتر با 56.3 درصد و کمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به خاک رس طبیعی با 12.2 درصد بوده است.

اقلام گروه آجر و سفال در این دوره نسبت به دوره قبل مشاهده می‌شود متوسط قیمت تمامی اقلام به جز یک قلم افزایش داشته است.

در این میان  به گزارش اقتصادانلاین به نقل از فارس ،بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به آجر ماشینی سورخدار سفید 5.5 سانتی با 31.7 درصد بوده است. همین نوع آجر با منفی 3.5 درصد نیز تنها قلم دارای کاهش قیمت در این گروه بوده است.

همچنین بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به آجر قزاقی 4 سانتی با 32.7 درصد بوده است.

در گروه لوله و پروفیل‌های فولاد مورد مصرف در سازه شاهد نوسان قیمت‌ها گاه به صورت افزایشی و کاهشی هستیم، بیشترین افزایش قیمت نسبت به دوره قبل مربوط به نبشی نمره 150 با 38.4 درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به ناودانی نمره 6.5 با 19.4- درصد بوده است.

در گروه میلگرد متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره قبل دارای کاهش بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان دهنده کاهشی بودن متوسط تمامی اقلام دارد.

در گروه ورق‌های فلزی متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره پیش دارای کاهش بوده و بیشترین کاهش متوسط قیمت مربوط به ورق  سیاه به ضخامت بیش از 3.5 میلیمتر و 5.5- درصد بوده است که این موضوع نیز در مقایسه با دوره مشابه افزایش نشان می‌دهد.

نتایج آمارگیری نیمه دوم 92 نمایانگر آن است که در گروه موزاییک متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره قبل کاهش داشته است.

در گروه چوب تمامی اقلام دارای افزایش بوده که نسبت به دوره مدت مشابه سال قبل دارای افزایش است.

در گروه محصولات پلاستیکی پوشش کف و دیوار متوسط افزایش نسبت به دوره قبل 30.4 درصد بوده است.

همچنین گروه مصالح پلاستیکی و لاستیکی متوسط قیمت تمامی اقلام نسبت به دوره پیش افزایش داشته است.

نتایج آمارگیری نیمه دوم 92 نمایانگر آن است که در گروه چتایی متوسط قیمت تمامی اقلام مورد آمارگیری نسبت به دوره قبل کاهش داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.